Rólunk

A Baranyai Gasztronómiai Klaszter (BGK) 2021. január 27-én tartotta alakuló ülését.
A jelenleg 19 tagot számláló Baranyai Gasztronómiai Klaszter létrehozásának célja a piaci együttműködés stratégiai és operatív célok mentén, valamint a gasztronómia és a vendéglátás minőségi fejlesztése, mely egyben turizmusfejlesztési célokat is szolgál.
A klasztertagok az alábbi területeken biztosítják a klaszter működését, fenntartását, fejlesztését:
- Oktatás, képzés (szakmai utánpótlás, meglévő személyzet és fogyasztók edukációja)
- Közös információs adatbázis (szállítók, vevők, erőforrás-központok)
- Közös megjelenés, képviselet (hazai, nemzetközi)
- Közös rendezvények, programok, pályázati projektek
- Innováció, tapasztalatcsere, tudásmegosztás
- Klaszter belső és külső piacának élénkítése egymás jobb megismerésével
- Társulás a beszerzésekben, anyagbeszerzésben (helyi termékek)
- Klaszter marketing tevékenységek
- Fenntarthatóság a vendéglátásban
A tagok szabadon döntenek az egyes projektekben való részvételről.
A Klaszter menedzsment feladatait a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara látja el.
Elnökség:
Teleky Zoltán – elnök
Feladatkör: klaszter kapcsolattartás, érdekképviselet
Gellai Gergő – alelnök
Feladatkör: Klaszter marketing
Miszler Miklós – alelnök
Feladatkör: Szakképzés, munkaerő utánpótlás
Szép Tamás – alelnök
Feladatkör: Helyi termelői hálózattal való együttműködés, fenntarthatóság
The Baranya Gastronomic Cluster (BGC) was established on 27 January 2021.
The Baranyan Gastronomic Cluster, which currently has 19 members, was established with the aim of market cooperation along strategic and operational objectives, as well as the improvement of the quality of gastronomy and catering, which also serves tourism development purposes.
The cluster members ensure the operation, maintenance and development of the cluster in the following areas:
- Education and training (professional training, education of existing staff and consumers)
- Common information database (suppliers, buyers, resource centers)
- Joint events, programs, calls (national, international)
- Innovation, exchange of experience, knowledge sharing
- Stimulating the cluster’s internal and external markets by getting to know each other better
- Partnership in purchasing, procurement of basic materials (local products)
- Cluster marketing activities
- Sustainability in catering
Members are free to choose to join and participate in specific projects.
Presidency:
Zoltán Teleky – President
Responsibilities: cluster liaison, advocacy
Gergő Gellai – Vice President
Responsibilities: cluster marketing
Miklós Miszler – Vice President
Responsibilities: vocational training, labour supply
Tamás Szép – Vice President
Responsibilities: cooperation with local producer network, sustainability